Jak utrzymać lojalnych klientów za pomocą e-mail marketingu

Nawiązywanie stałych relacji z obecnymi klientami i docieranie do nowych klientów jest kluczowym elementem udanego biznesu.

E-mail marketing to jeden z nowszych i najskuteczniejszych sposobów na osiągnięcie tego celu. Wskazówki i techniki zawarte w poniższym artykule zostały zaprojektowane, aby pomóc Ci uruchomić strategię e-mail marketingu, która to umożliwia.Aby zachęcić ludzi do wyrażenia zgody i wyrazić zgodę na wysyłanie do nich wiadomości e-mail marketingowych, zaoferuj zachętę. Zaoferuj zniżkę lub kupon na jeden ze swoich produktów lub usług. Dołącz białą księgę lub biuletyn na temat swojej niszy lub rynku. Daj potencjalnemu klientowi coś w zamian za dostęp do jego skrzynki odbiorczej.Spróbuj wysłać wiadomość e-mail do swoich klientów z powiadomieniem, aby nie odkładać na później. W odpowiedzi wstaw sugestię, która każe im kupić teraz. Zakończenie mogłoby im powiedzieć, żeby nie przegapili tej niesamowitej okazji, czekając. Zamiast tego powinni działać już teraz, aby czerpać pełne korzyści.Im łatwiej jest zapisać się do biuletynu e-mail, tym więcej będziesz mieć subskrybentów. Jeśli masz sklep stacjonarny, poproś klientów o podanie ich adresu e-mail podczas dokonywania zakupu. Jeśli sprzedajesz na stronie internetowej, poproś ich o adres, gdy będą gotowi do kasy.Bądź przewidywalny w swoich e-mailach. Wyślij je zgodnie z określonym harmonogramem. Upewnij się, że wysyłasz coś co najmniej raz w miesiącu, pomoże to utrzymać zainteresowanie klientów. Jak utrzymać lojalnych klientów za pomocą e-mail marketingu

Jeśli możesz wysyłać e-maile dwa razy w tygodniu, to jeszcze lepiej.

Sprawdź, które dni dają Twojej witrynie najlepsze odpowiedzi, a następnie wykorzystaj je jako zwykłe dni do wysyłania e-maili.Aby w pełni wykorzystać swój marketing e-mailowy, zainwestuj w program, który personalizuje Twoje e-maile za pomocą imienia i nazwiska każdego klienta zamiast ogólnego powitania. Zapewnienie, że każdy e-mail zaczyna się od imienia odbiorcy, jest kluczem do zachęcenia klientów do postrzegania biuletynów jako cennych informacji, a nie tylko większej ilości spamu sprzedażowego.Jeśli masz obrazy lub grafikę, umieść je po lewej stronie wiadomości e-mail. Upewnij się, że element wezwania do działania jest zawsze po tej stronie. Badania wykazały, że ta lokalizacja generuje prawie dwa razy więcej kliknięć prowadzących do Twojego produktu, usługi lub witryny niż umieszczenie tych elementów gdziekolwiek indziej.Postaw na profesjonalną, zgrabną obsługę e-maili. Nie wysyłaj e-maili, które wyglądają jak krzykliwe strony internetowe. Dla odbiorcy jest to bezosobowe. Pamiętaj też, że wiele programów pocztowych nie wyświetla obrazów HTML. Nie skupiaj się więc na obrazach w e-mailach. Postaw na zwięzły, profesjonalny i zachęcający, aby każdy mógł go przeczytać.Powinieneś wysyłać swoje e-maile jako zwykły tekst raz na jakiś czas, zamiast zawsze wysyłać je w formacie HTML. Daje to bardziej osobisty charakter i pomaga subskrybentowi poczuć, że próbujesz się połączyć. Nie używaj go jednak zbyt często, ponieważ wtedy możesz być postrzegany jako zbyt nieprofesjonalny.Dowiedz się, kim są Twoi konkurenci i zarejestruj się na ich e-maile. Będziesz mógł zobaczyć, jakie treści wysyłają swoim subskrybentom i dowiedzieć się, jakich aspektów użyć, a od których trzymać się z daleka. Tylko pamiętaj, aby nie ukraść ich treści, ponieważ może to stanowić plagiat.Prawdą jest, że Twoje relacje z klientami są kluczowym elementem udanego biznesu. Wszystkie firmy potrzebują sposobu na interakcję z obecnymi klientami i dotarcie do potencjalnych klientów zainteresowanych Twoim produktem. Informacje i wskazówki zawarte w powyższym artykule mogą Ci w tym pomóc.